תגובת הילד/ה
מחקרים מראים שהתגובה של הילד או הילדה למצבים חברתיים משפיעה במידה רבה על המשך הדינמיקה (Olweus, 2013). כשהילדה בוכה, צועקת או מאבדת שליטה, הילד המציק מרגיש שהצליח לפגוע, ולעיתים ימשיך דווקא בגלל שראה את ההשפעה. לעומת זאת, כאשר הילדה שומרת על קור רוח או בוחרת לעזוב את הסיטואציה – היא מאותתת שאין פה "משחק" שכדאי להמשיך בו.
המסר החשוב הוא לא ללמד את הילד להתעלם מהרגשות שלו – אלא להפך: להכיר בכאב, להרגיש אותו, ואז ללמוד דרכי תגובה חדשות שמחזירות לו שליטה ומפחיתות את הכוח של המציק.